TikTok планира още два data центъра в Европа

Китайската социална медийна компания TikTok планира да отвори още два центъра за данни в Европа, каза висш изпълнителен директор в петък, в ход, който може да смекчи опасенията относно сигурността на данните на потребителите и да облекчи регулаторния натиск върху компанията.

TikTok се стреми да увери правителствата и регулаторите, че личните данни на потребителите не могат да бъдат достъпни и съдържанието им не може да бъде манипулирано от Китайската комунистическа партия или някой друг под влиянието на Пекин.

Приложението за споделяне на кратки видеоклипове, собственост на китайската ByteDance, има за цел да разшири своето европейско съхранение на данни, каза генералният мениджър на TikTok за операции в Европа Рич Уотъруърт в публикация в блог.

„Ние сме в напреднал етап на финализиране на план за втори център за данни в Ирландия с доставчик на услуги трета страна, в допълнение към сайта, обявен миналата година“, каза той.

„Също така водим преговори за създаване на трети център за данни в Европа, който допълнително да допълни нашите планирани операции в Ирландия. Европейските потребителски данни на TikTok ще започнат да мигрират тази година, като ще продължат през 2024 г.“, каза Уотъруърт.
Заместник-главният прокурор на САЩ Лиза Монако говори за атаката на Darkside Ransomware през май 2021 г. срещу Colonial Pipeline по време на пресконференция в Министерството на правосъдието във Вашингтон, окръг Колумбия, 7 юни 2021 г.

Заместник-главният прокурор на САЩ: „Не използвам TikTok и не бих посъветвал никого да го прави“

В петък компанията също така отчете средно 125 милиона месечни активни потребители в Европейския съюз между август 2022 г. и януари 2023 г., подлагайки я на по-строги правила на ЕС за онлайн съдържание, известни като Закона за цифровите услуги (DSA).
Обратна връзка за реклама

DSA етикетира компании с повече от 45 милиона потребители като много големи онлайн платформи и изисква от тях да извършват управление на риска, външен и независим одит, да споделят данни с власти и изследователи и да приемат кодекс на поведение.

Европейската комисия даде на онлайн платформите и търсачките срок до 17 февруари да публикуват броя на своите месечни активни потребители. Много големите онлайн платформи разполагат с четири месеца, за да се съобразят с правилата или рискуват глоби.

Twitter съобщи в четвъртък, че има средно 100,9 милиона месечни потребители в Европейския съюз въз основа на оценка за последните 45 дни.

Alphabet предостави един набор от числа, базиран на потребителски акаунти, и друг набор, базиран на излезли получатели, като каза, че потребителите могат да получат достъп до неговите услуги, когато влязат в акаунт или когато са излезли.

Средният месечен брой влезли потребители възлиза на 278,6 милиона в Google Maps, 274,6 милиона в Google Play, 332 милиона в Google Search, 74,9 милиона в Shopping и 401,7 милиона в YouTube.

По-рано тази седмица Meta Platforms заяви, че има 255 милиона средномесечно активни потребители във Facebook в Европейския съюз и около 250 милиона средномесечно активни потребители в Instagram през последните шест месеца на 2022 г.


Източник: https://edition.cnn.com/2023/02/17/tech/tiktok-data-centers-europe